Din egna IT-avdelning.

Av oss får du hjälp allt från det enkla till det riktigt utmanande – när du behöver det.

Vi erbjuder support och stöd till Dig som användare och till Ert företag på allt vi levererar. Kunskapen att använda våra tjänster och produkter är helt avgörande för att du skall vara utomordentligt nöjd som kund.

Du når oss på följande sätt:
Telefon: 0770 – 99 10 99
E-post: helpdesk.falun@dialect.se
Facebook: DialectMitt

Fjärrhjälp

Hur får jag fjärrhjälp?
Du laddar ner Teamviewer här:
Teamviewer 12: Windows Mac

Stäng av mobilsvar

Så stänger du av ditt mobilsvar – bolag för bolag

Vodafone
Du måste ringa till kundtjänst och lägga in en spärr. Kundtjänst når du på 020-222 222 eller 0708-222222 från mobilen.

Djuice
Man måste ringa till kundtänst och be dem stänga av röstbrevlådan. 555 från mobilen eller 0770-112233

Telia
Stäng av den själv genom att ringa 133 och när du fått svar, tryck först 2, sedan 5.

Comviq, Tele2
Ring till kundtjänst för att ta bort vidarekopplingen till mobilsvaret. 200 från mobilen eller 0200-222040

Halebop
Man kan själv stänga av sin mobilsvarstjänst, antingen hemifrån eller från utlandet. 147, ange val 2 och sedan 5 för att aktivera eller stänga av den.

Tre
Bara kundtjänst kan stänga av mobilsvaret. 300 från mobilen eller 0771-735300

Glocalnet
Bara kundtjänst kan koppla bort mobilsvaret. 0200-888888