Din egna IT-avdelning.

Av oss får du hjälp allt från det enkla till det riktigt utmanande – när du behöver det.

Vi erbjuder support och stöd till Dig som användare och till Ert företag på allt vi levererar. Kunskapen att använda våra tjänster och produkter är helt avgörande för att du skall vara utomordentligt nöjd som kund.

Du når oss på följande sätt:
Telefon: 010-150 22 50
E-post: helpdesk@merit.se
Facebook: Dialect Falun

Fjärrhjälp

Vi hjälper Dig via fjärr-uppkoppling till din dator
Ladda ner TeamViewer med länken så kommer vi att kunna hjälpa Dig
Teamviewer 12: Windows Mac

DIalect Unified manual

På sidan här nedan hittar du snabbt och enkelt det mesta du behöver för Dialect Unifed.
Länkar till programvaror, instruktioner och videos så att du klarar av att hantera din växel på bästa sätt.
Saknar du något så kontakta vår support på 0770-99 10 99, helpdesk.falun@dialect.se

Hjälpcenter – Dialect Unified

Stäng av mobilsvar

Så stänger du av ditt mobilsvar – bolag för bolag

Vodafone
Du måste ringa till kundtjänst och lägga in en spärr. Kundtjänst når du på 020-222 222 eller 0708-222222 från mobilen.

Djuice
Man måste ringa till kundtänst och be dem stänga av röstbrevlådan. 555 från mobilen eller 0770-112233

Telia
Stäng av den själv genom att ringa 133 och när du fått svar, tryck först 2, sedan 5.

Comviq, Tele2
Ring till kundtjänst för att ta bort vidarekopplingen till mobilsvaret. 200 från mobilen eller 0200-222040

Halebop
Man kan själv stänga av sin mobilsvarstjänst, antingen hemifrån eller från utlandet. 147, ange val 2 och sedan 5 för att aktivera eller stänga av den.

Tre
Bara kundtjänst kan stänga av mobilsvaret. 300 från mobilen eller 0771-735300

Glocalnet
Bara kundtjänst kan koppla bort mobilsvaret. 0200-888888