Helpdesk

Vad behöver du hjälp med?

För att kunna ge dig svar på dina frågor så snabbt och enkelt som möjligt bygger vi upp en kunskapsdatabas där vi samlar de vanligaste frågorna som kommer till vår Helpdesk. Vi lägger hela tiden till innehåll så försök gärna att söka efter ditt svar för att se om det är något du själv kan lösa direkt. Om du inte hittar ditt svar eller känner dig osäker är du givetvis välkommen att kontakta oss via någon av våra helpdeskkanaler.


Vanliga frågor

Fjärrsupport – Teamviewer 10

Genom vår fjärrsupport kan vi nå din dator på ett enkelt och säkert sätt utan att vara fysiskt på plats och därmed snabbare ge dig hjälp.

Ladda ner Teamviewer 10

https://get.teamviewer.com/cmv6csh

Snabbguider – Ericsson-LG – Telefonväxlar

Viktig information om Unified Mi på AppStore och GooglePlay!

Nytt distributionssätt av mobilapplikationen Dialect Unified Mi.

Från och med natten till tisdag 3/11 kommer en förändring kring distributionen av appen Unified Mi ske där nedladdningen och uppdateringar hanteras med Apple och Google som mellanhand.

Ni hittar den nya appen och uppdateringarna via respektive app-butik.

OBS! Det är viktigt att ni laddar ner den nya appen för att du skall få tillgång till framtida uppdateringar och att alla funktioner skall fungera korrekt.

Vi gör det här i syfte att skapa ett mer kvalitativt, säkrare och tryggare sätt för er att använda appen. Övergången kommer att ske successivt under månaden och har ni frågor är ni välkommen att kontakta vår support.

Felanmäl en produkt

Om du vill skicka/lämna in en produkt för felanmälan eller service går det bra att göra i vår kundtjänst på Ryckepungsvägen 7 i Falun.

När du lämnar eller skickar in din produkt till oss vill vi att du fyller i följande dokument och skickar med.

Service och reparation.pdf

Känt problem med Vision hänvisning och nyare Androidtelefoner

Om du har en växel med Visions hänvisningssystem och använder en nyare androidtelefon kan du ha problem med att spela upp röstmeddelanden, i telefonen, som skickas till din mail.

Detta beror på att Android döper om den bifogade filen och därmed kan inte telefonen spela upp ljudfilen.
För att lösa detta kan du ladda ner VLC-player från Google Play, i din telefon. Välj därefter att spela upp filen via VLC-player istället.

Stäng av mobilsvar

Så stänger du av ditt mobilsvar – bolag för bolag

Vodafone
Du måste ringa till kundtjänst och lägga in en spärr. Kundtjänst når du på 020-222 222 eller 0708-222222 från mobilen.

Djuice
Man måste ringa till kundtänst och be dem stänga av röstbrevlådan. 555 från mobilen eller 0770-112233

Telia
Stäng av den själv genom att ringa 133 och när du fått svar, tryck först 2, sedan 5.

Comviq, Tele2
Ring till kundtjänst för att ta bort vidarekopplingen till mobilsvaret. 200 från mobilen eller 0200-222040

Halebop
Man kan själv stänga av sin mobilsvarstjänst, antingen hemifrån eller från utlandet. 147, ange val 2 och sedan 5 för att aktivera eller stänga av den.

Tre
Bara kundtjänst kan stänga av mobilsvaret. 300 från mobilen eller 0771-735300

Glocalnet
Bara kundtjänst kan koppla bort mobilsvaret. 0200-888888

Kontaktinformation Helpdesk:

0770 – 99 10 99
support.mitt@dialect.se
Skicka in ditt ärende via facebook
Tweeta ditt ärende till oss

Öppettider

    Helpdesk

  • Måndag – Fredag: 08:00 – 16:30
  • Lunchstängt: 12:00 – 13:00
  • Kundcenter

  • Måndag – Fredag: 08:00 – 17:00
  • Lunchstängt: 12:00 – 13:00

Hittar du inte det svar du söker?

Skicka in din fråga till oss på support.mitt@dialect.se

Besöksadress Kundtjänst och Helpdesk

Dialect Falun & Västerås
Ryckepungsvägen 7
79177 Falun